شب های موسیقی استان تهران برگزار می شود

17 آگوست,2014 سازخانه طهران | اخبار هفته - شب های موسیقی استان تهران برگزار می شود‎

81274317-5886537

شب های موسیقی استان تهران برگزار می شود

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت که با تصویب انجمن موسیقی این استان، شب های موسیقی برگزار می شود.

محمدحسین اسماعیلی روز شنبه در سومین جلسه انجمن موسیقی استان تهران خاطرنشان کرد: استان تهران با داشتن 16 شهرستان و حدود 15 میلیون جمعیت شرایط منحصر به فردی از نظر فرهنگی در کشور دارد و توجه ویژه ای را می طلبد تا با برنامه ریزی های دقیق بتوان در خصوص ساماندهی و ارتقاء فرهنگی استان گام برداشت.

وی با اشاره به تدوین سند جامع موسیقی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: موسیقی هنری متعالی و ارزنده و از شاخصه های مهم فرهنگ اصیل ایرانی محسوب می شود که با تدوین سند موسیقی کشور وضعیت این هنر فاخر ساماندهی می شود.

ساماندهی فعالیت های موسیقی 

ایرج نعیمایی مدیر انجمن موسیقی استان تهران نیز دراین جلسه اظهار کرد: در زمان حاضر هریک از شهرستان های استان در حد یک یا دو استان کشور جمعیت دارد و این موضوع مسوولیت ما را در برنامه های فرهنگی و هنری بیشتر می کند.

وی یادآور شد: پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در استان تهران در زمینه موسیقی وجود دارد که با تشکیل دفاتر نمایندگی انجمن موسیقی در شهرستان ها، نسبت به ساماندهی و گسترش فعالیت های موسیقایی و حمایت از گروه های موسیقی اقدام می شود.

رونق اجرای موسیقی زنده در شهرستان های استان 

عبدالحسین مختاباد عضو شورای شهر تهران و عضو هیات رییسه انجمن موسیقی استان تهران نیز در این جلسه گفت: یکی از مهمترین موضوعات در فعالیت های هنری موضوع حمایت از گروه های هنری و به ویژه گروه های موسیقی است که این حمایت ها هم مالی و هم معنوی است.

وی گفت: فراهم کردن شرایط مناسب برای اجراهای موسیقی به ویژه در شهرستان ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و باید در این زمینه اقدامات و هماهنگی های مؤثری انجام شود.

ضرورت توجه به آموزش موسیقی 

تقی ضرابی عضو دیگر هیات رییسه انجمن موسیقی استان تهران نیز اظهار کرد: موضوع آموزش موسیقی در شهرستان ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی استعدادیابی را وظیفه دفاتر انجمن موسیقی و ادارات ارشاد شهرستان ها و برنامه ریزی را از جمله دفاتر انجمن موسیقی عنوان کرد و گفت: باید با شناسایی استعدادهای موسیقی در شهرستان ها به پرورش و تربیت آنان اقدام کرد.

در این جلسه مسوولان دفاتر نمایندگی انجمن موسیقی شهرستان های استان تهران نیز انتخاب شدند و مقرر شد اولین برنامه اجرایی انجمن، به منظور شناسایی توانمندی های موسیقایی شهرستان ها و نیازسنجی در این زمینه، شب های موسیقی استان تهران در پاییز سال جاری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار تا زمینه برای اجرای گروه های موسیقی و تکنوازان استان تهران در یک همایش هنری فراهم شود.