کمانچه‌نوازان جوان به صحنه رفتند / هشتمین جشنواره موسیقی جوان آغاز به کار کرد

7 سپتامبر,2014 سازخانه طهران | اخبار هفته - کمانچه‌نوازان جوان به صحنه رفتند / هشتمین جشنواره موسیقی جوان آغاز به کار کرد‎

48253_635456150632381399_m

کمانچه‌نوازان جوان به صحنه رفتند / هشتمین جشنواره موسیقی جوان آغاز به کار کرد

هشتمین جشنواره موسیقی جوان از صبح امروز 15 شهریور ماه در تالار رودکی و خانه هنرمندان آغاز شد.

خانه هنرمندان امروز صبح از ساعت 10 تا 14 به رقابت نوازندگان کمانچه رده سنی الف و ب اختصاص داشت که طبق مقررات تعیین‌شده برای این بخش از جشنواره، هر یک از نوازندگان 15 دقیقه فرصت داشتند تا قطعات مشخص شده برای این مرحله را در حضور هیئت داوران و حاضران در سالن اجرا کنند.

در ابتدا رده سنی الف؛ یک به یک به صحنه رفتند. اولین نوازنده میانا عالمی از ساری به صحنه رفت و سپس دامون قاسمی از تهران، نگین محمدی از تهران، محمد حسین غزایی یگانه از تهران، عسل شاکری از تهران، امیرحسین سیف نوری از تهران، فاطمه ابرو فراخ از سرایان، سارا کنگرلو از تهران به اجرای برنامه پرداختند.

بعد از پایان بخش اول رده سنی ب به تکنوازی کمانچه پرداختند که با شروع بخش اول دل آرا ابراهیمی از اصفهان به اجرای برنامه پرداخت که در این بخش براساس نظر هیئت داوران این نوازنده 20 ساله قطعاتی در دستگاه شور و دشتی را برای مخاطبان اجرا کرد.

سپس فرزان پورعارف از بیرجند به صحنه آمد و قطعاتی در دستگاه شور و دشتی و یک قطعه بداهه اجرا کرد.

همچنین در ادامه مشکات نصیری از زنجان، سعید ضیایی از ساری، نیما پرفولادی از اصفهان، کیهان فتحی خلف بادام از شهریار، سهیل فدایی از سمنان و سید ابراهیم علی حسینی از نطنز به اجرای برنامه پرداختند و در 15 دقیقه قطعات مشخص شده برای این مرحله را در سالن اجرا کردند.

اعضای هیئت داوران بخش کمانچه مجید کیانی، مهدی آذرسینا، سعید فرج‌‎پوری بودند که هومان اسعدی دبیر هشتمین جشنواره موسیقی جوان نیز حضور داشت.

قرار است فردا 16 شهریور ماه سال جاری نوازندگان کمانچه در رده سنی “ج” از ساعت 15 تا 20 در خانه هنرمندان به صحنه روند.